onsdag, oktober 15, 2008

What makes her come? what makes her stay? What makes the animal run, run away?

Nu är jag hemma igen. Sov elva timmar inatt, det var skönt. Har haft några underbara dagar i New York. Det har liksom inte känts som en vanlig semester (så lyxigt det låter ändå, jag har haft semester) eftersom jag har vart med Märta hela tiden, bott hos henne, låtit henne visa mig allt i hennes underbara stad. Brooklyn var fint, overkligt. Overkligt när jag gick upp på Smith & Warren street i torsdags och tittade mig om varannan sekund efter en svensk tjej och rätt som det var hoppade hon på mig bakifrån. Overkligt. Fint.
Inte jättemkt shoppande, inte av bestående ting iaf, av minnen och mat, desto mer.
Idag har det regnat hela dagen, hela dagen. I New York var det sommar, Brittsommar kanske, men 20C+ är väl inte helt fel? Jag mår nästan lite konstigt när jag tänker på den värme vi kommer utsättas för och den värme vi kommer mista... Jag älskar min familj, men jag vet att jag måste bort, måste ut, måste ta tag i saker och ting och glömma andra. Ett nytt liv, nåt nytt, så att man kan komma hem och uppleva nya saker här, eller varför inte i Oslo? Jag älskar tanken på att jag har en vän att dela mina framtidsplaner med. Planer.

Inget jobb denna veckan ser det ut som... Jag tror jag kommer behöva pengar... Det är rätt surt. Ska klippa mig och slinga mig imorgon, hoppas jag blir lite snyggare än vad hösten gjort mig till iaf. Nya Project Runway-avsnitt, season 5, oh yes, perfect idag.

Love/ The straight girl

Inga kommentarer: