fredag, maj 02, 2008

Märta kommer döda mig nu, men detta inlägget skulle jag vilja dedikera till kavajen. Eller närmare sagt blazern. Eller?
Idag följde min nyblivne vapendragare Julia-Gunilla (got to love random dubbelnamn) med mig till Lund, staden som påminner om en håla, fast ändå inte. Det är det som är det mystiska med Lund - det är ju faktiskt ingenting! Vart är själva staden? Vart är själva kärnan? Kan någon berätta? Och om charmen skulle vara studentlivet, dvs alla studenter så är det inget för detta lejonet. Bara en massa stroppiga stockholmare ju. Iaf, vi skulle till acneutförsälningen. Den var hyffsad tror jag. Omklädningsrummet (yes, singular) hade väggar utav flyttlådor och en enda spegel. Där stod vi lättklädda brudar i våra bästa år och köade om att få posa framför spegeln. Jag hittade ett par rätt så coola byxor (som jag inte köpte och känner mig duktig för) och en kavaj. Kavajen satt helt sjukt bra. Precis en sån som jag tänkt mig ha nu i vår/sommar/höst. Men vafan, jag ville ha en i kostymmaterial, denna var typ i linne/bommull. Det kändes inte rätt, men det kändes väldigt bra. Jag köpte den inte. Efter många om och men, fram och tillbaka, ja och nej, så slank den tillbaka ner i "fyndlådan". Fast jag får inte kavajen ur huvudet. Det går inte. Så nu har jag hittat en på Topshop. Naturligtvis på deras hemsida, som allt för sällan har samma utbud på nätet som på Nova, men wth, det är väl värt ett försök? Pappa?

Inga kommentarer: