måndag, januari 07, 2008

Ibland, mest när jag åker buss eller cyklar, kommer jag på olika saker om mig själv. Saker som är helt ointressanta kanske, men som är en del av mig. En dag började jag skriva upp dem och nu blev listan lång, så jag bestämde mig för att skriva ner alla sakerna. Varsågod, njut av mitt inre.

  • Jag är extremt rädd för medelåldersmän med konspirationsteorier som de är jätteövertygade om och aldrig vill släppa.
  • Jag hatar myggor.
  • När jag var liten blev jag biten av en schäfer och ända tills jag var 12 år var jag livrädd för hundar, tills jag träffade våra kompisars varghund Nadia och blev bästa kompis med henne.
  • Ett tag tittade jag mig i spegeln ganska ofta på kvällen och undrade hur någon någonsin skulle vilja vara med mig.
  • Nu för tiden smygtittar jag på mig i spegeln på jobb och tänker "fan vad snygg du är idag!"
  • Jag har hår på tårna.
  • Jag anser att snö och kyla hör hemma där man kan åka skidor, inte i Skåne. Vill man ha snö åker man till den.
  • En gång kom min syster in på mitt rum mitt under akten, jag låg ovanpå och hennes enda kommentar var "var är colan?". Jag pekade upprört på flaskan vid sängkanten, varpå hon gick fram, tog colan och stängde dörren efter sig.
  • Jag har extremt mkt samvete, ibland för mkt för mitt eget bästa.
  • Innan jag kan sova måste jag alltid kissa minst två gånger.
  • Jag gillar att ge bort saker.
  • Jag gillar att hjälpa folk ur kluriga situationer.
  • Min första kyss var på kollo (där hände allt!).
  • Jag älskar Harry Potter (i ettan köpte jag och Ebba Nimbus2000kvastar på ÖB).
  • Jag gråter väldigt, väldigt lätt. Mest när jag är förbannad, eller när jag inte förstår/kan göra mig förstådd.
  • Jag älskar bröd.
  • Jag vill ha två barn och ett Svenssonliv när jag blir gammal. Ser dessutom fram emot de äldre dagarna som 'kulturtant'.
  • Jag tror att jag har mognat sjukt mkt bara sen studenten.
  • Jag har väldigt många fördomar, mest om förhållanden och män.
  • Jag måste alltid skriva lappar om vad jag ska göra eller köpa, annars blir det ingen reda i huvudet på mig.
  • Jag tror jag vill bli lärare, eventuellt rektor efter en tid...
  • Jag är en obotlig tidsoptimist (jag borde söka hjälp...).
  • Jag lekte med Barbies tills jag gick i sexan.
  • Jag är oerhört oatletisk, men gillar lagsporter och laganda.
  • Jag har aldrig använt en dildo.
  • Jag är ibland lite för tävlingsinriktad.
  • Jag tror på att snacka skit (det är som att lufta ur ett fisigt rum).
  • Enda gången jag snattat mådde jag så dåligt på kvällen att jag lämnade tillbaka det dagen efter.
  • Jag mår bra av att sjunga.
  • Jag är livrädd för att pengarna ska ta slut.
  • Min mamma är förskolelärare och det har präglat mig i största allmänhet I think.
  • Jag tycker om doften från ett tvättrum/nytvättad tvätt.
  • Jag är sämst på att låta öppnade grejer vara, typ som öppnade godispåsar osv.
  • Jag är en extrem ordpedant, hatar när saker man skriver ser fult ut. Rasmus brukar alltid mobba mig för att jag "skriver böcker" när jag skriver sms. Hellre två sms än tre st "oxå".
  • Jag är inte "den snygga tjejen".
  • Jag hatar att jag inte är "den snygga tjejen".
  • Jag hatar att lyssna på när folk bråkar, mår dåligt av det.
  • Jag mår dåligt när vuxna gråter, de ska inte gråta.
  • Jag suger på att städa baddrummet.
  • Jag blir jätteparanoid när jag inte pratat med folk på länge, kan få för mig att de hatar mig.
  • Jag är mästare på att inbilla mig saker, speciellt när jag har för mkt tid att tänka.
  • Jag kan bli helt ofattbart påverkad av serier och annat på tv. När jag precis fått satc-boxen relaterade jag allt i mitt vanliga liv till det. Det var rätt sjukt faktiskt.
  • Jag ser upp till människor som kan stå på sig.
  • Jag kan bli jättearg när jag är hungrig, trött, har ont eller är nödig (fråga mina vänner).
  • Nu har jag vart vegeterian i ett halvår, och jag gillar't.
  • Jag är emot otrohet.
  • Jag var tjock när jag var liten.
  • Jag har förmågan att bli riktigt otrevlig mot folk som röker.
  • När jag var liten red jag, och gick på balett, en gång.
  • Mitt nya jobb har gett mig en helt ny syn på människor.
  • Jag älskar att skratta.
  • Jag är en stenhård believer in "det blir vad man gör det till".
  • När jag är som bäst är jag galen, då mår jag som bäst.

2 kommentarer:

My sa...

ah, jag måste göra en likadan! fast nästa allt du skrev passade typ in på mig.

Macks sa...

Ärligt och fint! Mer sånt i världen, tack.