onsdag, augusti 15, 2007

Jag har ju faktiskt inte skrivit något alls om den lilla resan till Göteborg.
Det hela var mkt trevligt. Vi fick tropiskt väder, inkl. tropiskt regn, och vi fyndade till och med lite. Vi bodde ungefär vid Göteborgs Värnhem skulle jag tro, men det gjorde inget, för spårvagnen (som för övrigt går i 20km/h) gick precis utanför oss. Och eftersom vi aldrig betalade så blev det ingen spilld mjölk där inte.

Bästa konsert: Kanye West - bara för att det är han liksom
Bästa röjj: Manu Chao - helt sjukt alltså! :D
Bästa ögonblick: hela jävla Regina Spektor*
Snyggast kropp: Miss Badu, omg
Största besvikelsen: vart tog Lilly Allen vägen?
Bästa förfestbandet: Teddybears Sthlm innan Mr West
Självsäkraste: Moneybrother
Säkraste kortet för rave: The Ark (ja, jag vet, men det går inte att inte ha kul på deras spelningar)
Finast: när Säkert! spelade "Allt som är ditt"...

* Alltså först när Regina Spektor gick in på scen så började jag tveka. Det var precis som att jag kände på mig att jag inte borde se henne, att det skulle förstöra hur jag såg henne innan liksom. Men herre gud, den kvinnan är ju helt sagolik. Hennes texter är helt sjuka, helt underbara och fullkomligt genialiska. Och hon, ja hon är minst lika underbar. Det var därför jag bara inte kunde låta bli att gråta när hon spelade "Better". Det låter jättecorny jag vet, men så var det. Och när det började regna så gjorde det ingenting, för det var så sjukt fint att ingen vågade gå, vågade inte missa nåt - "I have the best wet swedes ever"

Inga kommentarer: